גמילה מבצקיםלכל אחד יש התמכרות קטנה, כזאת שהוא אפילו לא מתייחס אליה. חלק מהאנשים מכורים לעבודה, אחרים אינם יכולים להעביר רגע בלי הטלפון הנייד וישנם כאלו שהחולשה שלהם היא לאוכל, ובפרט לבצקים.

הריח המתפשט מן האפייה, המילויים השונים, הווריאציות המגוונות בהן יכולים הבצקים להגיע, כל אלו הופכים אותם לפיתוי קשה במיוחד.

אנשים הסובלים מהתמכרות, מתקשים להימנע ממושא ההתמכרות שלהם ואינם מסוגלים לעצור בעצמם מלעסוק בהתמכרות. עם התקדמות עולם הרפואה והבנת התזונה מאחורי כל חומר מזון, ניתן לגלות שהאוכלוסייה מורכבת מאנשים הרגישים לגלוטן, אך גם אנשים שאינם רגישים לגלוטן יוכלו להפיק תועלת מהפחתה עד הימנעות מוחלטת ממאכלים המורכבים מבצקים.

 

מדוע להיגמל מבצקים?

בצקים מורכבים מפחמימות. בתוך הגוף מתפרקות הפחמימות אותן אנחנו אוכלים לסוכרים והם אלו שמהווים נדבך גדול במיוחד במגפת ההשמנה המתפשטת בעולם. בנוסף על כך, פעמים רבות מכילים מאפים תעשייתיים שומן רווי בלתי בריא, תוספים כימיים שאינם נצרכים בגופנו וכמויות גדולות של סוכרים, ברמה העלולה לפתח התמכרות.

כאשר בוחנים את הבצקים בעיניים אובייקטיביות ניתן לראות שהם אינם תורמים לבריאות ברוב המקרים ולכן גמילה מהם יכולה לשפר את הבריאות בצורה משמעותית.

גמילה מבצקים מתחילה עם אכילת יותר חלבונים

בחינה של צלחת ארוחה ממוצעת תוכל להראות כי הפחמימות והבצקים לוקחים חלק גדול מן המקום. שתי פרוסות לחם, פרוסת עוגה לקינוח, ג'חנון כמעט בכל שבת ודוגמאות נוספות שיכולות להדגים עד כמה הבצקים הם חלק משמעותי מכל ארוחה.

כדי להתחיל את הגמילה בצורה נכונה יש להפחית את כמות הבצקים, אך יש לעשות זאת במקביל להעלאת כמות החלבונים. כך לא תיווצר תחושת רעב, אלא דווקא תחושת שובע הנובעת ממקום חיובי של חלבונים בריאים במקום כמות הפחמימות שתפסה לפני כן את המקום בצלחת.

תזונה בריאה

דיאטות מהירות הפכו להיות המותג החם ביותר בעולם הדיאטות. ברוב המקרים, אנשים שסבלו מבולימיה נוטים לנקוט בגישת דיאטות "הכסאח" כדי להפחית עשרה קילוגרמים ממשקלם בתוך חודש, שימוש בהורמונים וצומות ארוכים הם רק חלק מהרעיונות שמסתובבים כיום בקרב עושי דיאטות למיניהן.

הקפידו להימנע מדיאטות כאלו ובחרו בדיאטה ארוכה, איטית ובטוחה. דיאטות לאורך טווח הוכחו כמועילות יותר, המרזים החזיקו בהישגיהם לאורך זמן והתהליך הפך להיות עבורם לדרך חיים.

אכילה רגשית

בסדרות הטלוויזיה השונות ניתן לראות את הדמות הראשית בוכה לאחר אירוע קשה שעברה דוגמת פרידה או משבר ביחסים וכמעט תמיד היא מתנחמת בעוגה או בצק אחר כלשהו. בימים של שפע מכל כיוון האכילה הפכה להיות רגשית ואנשים רבים מנחמים את עצמם על ידי אכילת מאפים ובצקים מסוגים שונים.

כדי להימנע מכך יש לטפל בסיבות לאכילה הרגשית. יש לחקור מה מביא את האדם אל האכילה ולפתור את שורש הבעיה. כך תימנע האכילה והבצקים העודפים יוכלו לרדת לאיטם מהתפריט.

מכוני גמילה

מכוני גמילה מיועדים לאנשים המעוניינים להוציא את הבצקים מחייהם. מכוני הגמילה הללו מאפשרים לכל מי שזקוק לכך לבצע גמילה מוחלטת מבצקים ולעיתים גם מסוכר וכך לאפשר תפריט נקי ובריא יותר.

לכל מכון יש שיטה אחרת כך שכדאי לבחון את מגוון השיטות המצויות בשוק ולראות איזו שיטה תהיה המתאימה ביותר עבור כל אדם באופן אינדיבידואלי.

החלפת הנשנושים ברכיבים בריאים

אם לא מתארגנים מראש, לרוב הנשנוש יהיה בצק כלשהו. עוגייה או מאפה הם הזמינים ביותר ונמצאים בכל פינה ולכן מהווים תחליף מצוין לאנשים עובדים.

כדי להימנע מנפילות כאלו, כדאי לנסות ולהיות מוכנים מראש. מומלץ לחתוך ירקות מראש, לקנות יוגורט ולהביא פרי מתאים.

דילוג לתוכן